Wie droomt er niet van, onafhankelijkheid en je passie volgen. Dit hadden de grote tech giganten als google, airbnb, hubspot, facebook, Amazon, Netflix en vele anderen ook waarvan de meesten begonnen op een zolderkamertje .
In de huidige digitale wereld met de toename van social media is het makkelijk om duizenden mensen te bereiken, waardoor een simpel idee tot een groot succes kan leiden.
Alles
begint met een idee
Het belangrijkste voor een startup is een idee, daar begint het immers mee. Dit kan vanalles zijn. Baal je er soms van dat er geen app bestaat die laat zien met wie je allemaal hebt gepraat tijdens een netwerkborrel, ben je teveel handmatig gegevens aan het invullen voor het bedrijf waar je werkt en denkt dat dit beter kan? Een app die tinder verslaat? Jouw favoriete spelletje bestaat niet op de Apple tv? U wilt een webshop om uw producten te verkopen? Een applicatie waar je instagram posts kan inplannen om volgers iedere dag updates te geven zonder dit iedere dag handmatig te doen.
Ideeen komen in vele vormen,
echter slagen er maar enkele, dit heeft te maken met vele factoren
- Het idee moet goed en uniek zijn, het is haast onmogelijk om een uber of google te overtreffen.
- Een product hoeft niet groot te zijn, het moet een probleem oplossen.
- Er wordt een goed product neergezet maar het wordt niet goed vermarkt.
- Het product is te complex waardoor gebruikers het minder snel gebruiken.
Toetsen of jouw
idee een succes kan worden
Het succes ligt voornamelijk in eenvoud. Om te testen of jouw product een succes kan worden begin je met een zo eenvoudig mogelijk product, ook wel MVP genoemd (Minimum Viable Product). Je kan een app of applicatie bedenken met de meest geavanceerde mogelijkheden, echter voor een startup wil je juist live gaan met je product met functies die echt belangrijk zijn, hierdoor kun je snel toetsen of je product goed op de markt ligt en krijg je snel feedback, daarna kun je nog altijd verbeteren en nieuwe functionaliteit toevoegen. Zo voorkom je een lange ontwikkelingsfase met hoge kosten met functionaliteit die niet of nauwelijks gebruikt wordt.
Hoe ga je geld verdienen met je product?
Afhankelijk van het type product ga jouw verdienmodel bepalen. Voor een mobile app kan dit per aankoop zijn, een maandelijks abonnement, advertenties of een combinatie hiervan. Vaak bieden apps een onderscheid tussen betalende en niet betalende klanten. Als voorbeeld Wordfeud die geen advertenties laat zien aan betalende gebruikers, ditzelfde geldt voor youtube.
Met een webapplicatie is het idee eigenlijk hetzelfde, alleen is het dan vaak in de vorm van abonnementen die vaak wat prijziger zijn (neem netflix als voorbeeld).
Maar wat kun je nu eigenlijk verdienen met jouw product?
Natuurlijk hangt dit af van het succes van jouw product, laten we uitgaan van een simpele app die het leven van jouw publiek makkelijker maakt. Er zijn miljoenen app gebruikers, je hoeft er maar 1000 van weten te overtuigen om jouw product te gebruiken en een abonnement af te sluiten van 4.99 euro per maand.
Naast dat kun je met een app die ongeveer 250 keer per dag gedownload wordt 2500 euro per maand terug verdienen aan advertenties van o.a. google.
Wanneer een app groeit kun zullen bedrijven ook belangstelling krijgen in jouw app en heb je geen google meer nodig om inkomsten te genereren uit advertenties.
Is het bovenstaande realistisch?
Wij hebben meegeholpen met het opzetten van startups die momenteel meer dan 100.000 euro per maand aan inkomsten hebben, het is in het begin echter heel hard werken! In het begin wil je zoveel mogelijk zelf doen om kosten te beperken, denk aan social media, teksten schrijven, reclame maken en ga zo maar door. Het komt dan ook maar zelden voor dat product binnen een dag bekend is en je daarna niks meer hoeft te doen. Dit is iets waar wij onze klanten voor waarschuwen, je moet er wel tijd voor hebben!
Maar wanneer de bekendheid er is, dan gaat het vanzelf!
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Wij kunnen u helpen met de technische realisatie van het product, dit kan in de vorm zijn van een
App (iphone/android/windows/tablets), een desktop applicatie, apple tv, browser extensie, game, web applicatie en ga zo maar door.
Daarnaast hebben wij professionals op het gebied van social media, content en marketing om het product te vermarkten.
Vaak laten we dit laatste aan de klant over en geven wij instructies hoe ze dit het beste kunnen aanpakken om in het begin zo min mogelijk kosten te maken. Het gaat namelijk vooral om het product en als het product goed is verkoopt het vanzelf.
Wat Kost Een Applicatie, Webshop of App?
Wat een app/applicatie/webshop kost is lastig te beantwoorden, iedere app is verschillend, je kunt het vergelijken met auto’s. Wil je een smart of een bmw en welke extra opties kies je. Een app die live updates geeft over aandelen is een stuk goedkoper dan een app die gezichten moet herkennen of een game. In het eerste gesprek zullen wij een duidelijke richtprijs geven waar je aan moet denken en andere bijkomende kosten.
Waarom wij zo goedkoop zijn ten opzichte van andere software bedrijven?
Onze insteek is anders dan andere software bedrijven, software is nu eenmaal duur, echter geloven wij in langdurige relaties en zullen wij in het begin niet altijd winst maken. Zo snel als jouw product groeit hopen wij dat de samenwerking dermate beviel dat wij u als klant blijft terugkeren.
Jouw succes is ons succes
Geen geld voor een startup?
Als jouw idee goed is zijn er verschillende manieren om aan geld te komen door crowdfunding sites als kickstarter en indiegogo. Dit kan overigens gelijk een idee geven of mensen in jouw idee geloven.